Ohutu reisimine

Reisime ohutult
Maailm on avanemas, piirangud leevenemas ning lennuühendused on taastamisel. See annab meile võimaluse naasta tavapärase elurütmi juurde ja samuti avanevad meile taas võimalused nautida kultuuri- ja puhkusereise mitmetes erinevates sihtkohtades.
Germalo Reisid on valmis samm-sammult jätkama reisidega erinevatesse piirkondadesse jälgides kõiki üldiseid kui ka sihtkohaspetsiifilisi suuniseid ohutuks reisimiseks.


Reisijad peaksid olema kursis ja järgima kõiki soovitatud turvanõudeid nii sihtriiki saabudes, kui ka Eestisse tagasi jõudes.
 Reisijate turvalisus on meile jätkuvalt esmatähtis - jälgime eelkõige, et reisimine oleks võimalikult ohutu ning et kõik reisil osalejad oleksid kaitstud ja hoitud.
Oleme igapäevaselt ühenduses oma usaldusväärsete ja pikaajaliste välispartneritega, erinevate turismivaldkonna institutsioonide ning ametkondadega ja jagame ka Teiega infot uute turvameetmete kohta, mida rakendatakse lennujaamades, transpordis ja hotellides.
 
Turvalisusmeetmed Tallinna lennujaamas
Soovitame lennujaama saabuda tavapäraselt 2 tundi enne väljalendu. See on piisav aeg kõikide vajalike toimingute tegemiseks. Lennujaamas ootab Teid Germalo Reiside esindaja, kes jagab Teile reisidokumendid ja annab edasised suunised. Reisiterminali siseneda ja väljuda on palutud ainult reisile suunduvatel või reisilt saabuvatel inimestel. Lennujaam palub kõigil reisijaid saatma- või vastu tulnud inimestel teha seda väljaspool reisiterminali ning terminali ruumidesse mitte siseneda. Lennujaama väljuvate lendude ala on piiratud. Lennujaamas kehtib 2+2 reegel nii reisijatele ning lennujaama töötajatele –reisijatel palutakse hoida üksteisest 2-meetrist distantsi ja liikuda paarikaupa. Tallinna lennujaamas hetkel reisijate kehatemperatuuri ei mõõdeta, samuti ei toimu tervisekontrolle. Kindlasti aga ei tohi tulla palavikuga või haigussümptomitega lennujaama ja reisile, et vältida ohtu lennujaama töötajate ja kaasreisijate tervisele. Lennujaama töötajatele on jagatud isikukaitsevahendid ning teave viiruse leviku tõkestamise kohta. Reisijate ja töötajate kaitseks on paljudele teeninduslaudadele paigaldatud kaitseklaasid. Lennujaama kinnisel alal olevatest kauplustest on võimalik osta isikukaitsevahendeid ning desinfitseerimisvahendid on kättesaadavad üle kogu terminali. Maski kandmine on lennujaamas ei ole kohustuslik vaid soovituslik, kuna igas punktis ei ole võimalik 2+2 reeglit järgida ning sellisel juhul on mask parimaks kaitseks. Reisiterminali puhastatakse varasemast sagedamini ning regulaarselt desinfitseeritakse kõiki pindasid (eriti liftinupud, käsipuud, ukselingid ja letipinnad).
Üldkasutatavad pinnad nagu teeninduslauad, julgestusliini kastid, pagasikärude käepidemed, lastekärud, ratastoolid, liftipinnad ja tualettruumide pinnad katab lennujaam nanotehnoloogial põhineva katalüütilise kattega. See desinfitseerib pindu järjepidevalt ja tagab hügieenilised pinnad ka koristusaegade vahele jääval ajal. Kate on ohutu inimestele ja keskkonnale. Lennujaam teostab staatilist desinfitseerimist pehmetele istmetele ja vaipkatetele, mis on tavapärasest kiirem ja tõhusam, kuna desinfitseeriv aine levib paremini ka varjatud kohtadesse. Julgestusale on paigaldatud ventilatsioonisüsteemi UV valgusel põhinevad õhupuhastusseadmed, mis steriliseerivad ja puhastavad õhku mikroorganismidest (nagu viirused ja bakterid).
Lisainfo Tallinna Lennujaama ohutusmeetemetest leiate siit: https://www.tallinn-airport.ee/uudised/kkk-korduma-kippuvad-kusimused-koroonaviiruse-mojudest-lennureisidele/
 
Turvalisusmeetmed lennukis
Enne lendu, lennu ajal ja pärast seda peavad kõik reisijad järgima ohutus- ja hügieenistandardeid. Lennukis pakutav toidu- ja joogivalik ning maksevõimalused on piiratud. Lennu ajal on reisijate liikumine piiratud, tualettruumide järjekorras peab hoidma distantsi. Suurim muutus lennukites on see, et nii reisijatel kui ka lennuki pardapersonalil tuleb kogu lennu vältel kanda kaitsemaske. Kaitsemaskidena sobivad nii apteegist soetatud nö kirurgimaskid kui ka ise õmmeldud kangast maskid.
Kõik lennuoperaatorid hoolitsevad reisijate ohutuse eest vastavalt Euroopa Lennundusohutusameti (EASA) soovitustele ja ohutusprotokollile, mis on leitav siit – https://www.easa.europa.eu/document-library/general-publications/covid-19-aviation-health-safety-protocol
Erinevate lennukompaniide suunistega on võimalik tutvuda siin:
Smartlynx https://www.smartlynx.aero/ee/reisijatele/enne-lendu/tervisemeetmed-ohutuks-reisimiseks
Air Baltic https://www.airbaltic.com/et/tervishoiumeetmed
Lufthansa https://www.lufthansa.com/ee/en/travelling-and-corona
 
Turvalisusmeetmed sihtkohas ja bussis
Saabudes sihtkohta, toimetame lennujaamades rahulikult, süsteemselt ja eesmärgipäraselt. Reisijuht juhatab kõik reisijad meie reisibussi juurde. Tagamaks klientide heaolu, lähtume oma ekskursioonide käigus kõigist turvalisuse tagamiseks antud suunistest. Reisibuss on varustatud desovahendiga ning buss desinfitseeritakse peale ja enne igat väljasõitu.

Bussis ja vaatamisväärsuste külastamisel sõltub maski kandmise vajadus sihtkohariigi konkreetse reisi toimumise hetke suunistest. Palume kõikidel reisidel ja igal reisijal end kaitsemaskidega ise varustada ja see reisile kaasa võtta ning hoida see vajadusel käepärast.
Germalo Reiside kliendid on alati olnud väga intelligentsed, viisakad ja mõistlikud, pöörates tähelepanu nii endi kui kaasreisijate turvalisusele.
Eeldame ja arvestame sellega, et reisiseltskonnaga liituvad ilma igasuguste haigusnähtudeta inimesed. Teeme kõik selleks, et iga reisija tunneks ennast hästi ja turvaliselt.

 
Reisikindlustus
Soovitame kindlasti enne reisi valida endale sobivaim reisikindlustuse pakkuja. Juhime reisijate tähelepanu sellele, et erinevatel kindlustusfirmadel on erinevad tingimused ning need võivad ajas ka muutuda.
Germalo Reiside kindlustuspartner on Salva Kindlustus. Salva tervisekindlustus katab haigestumise või õnnetusjuhtumiga seotud kulud ravimite maksumusest kuni koju tagasipöördumisega seotud väljaminekuteni. Lisaks on võimalik valida kindlustuskaitse ka sääraste ebameeldivuste vastu nagu reisi ärajäämine, lennule hilinemine, pagasi kadumine/ kahjustumine või looduskatastroofi/ terroriakti/ rahvarahutuste tõttu tekkinud reisitõrge.
Germalo Reiside kindlustuspartner Salva Kindlustus hüvitab tervisekindlustuse alusel COVID-19 haigestumise tõttu tekkinud ravikulud (kulud diagnostikale, ravimitele, haiglaravile). Samuti katab Salva lisakulutused majutusele karantiini sattumise korral ning vajadusel uute tagasisõidupiletite maksumuse kuni 1500€ eeldusel, et kindlustatul on meditsiiniliselt kinnitatud COVID-19 haigestumine. Kindlustuskaitse laieneb juba ka kehtivatele lepingutele.
Reisitõrkekindlustus hüvitab kasutamata reisipaketi maksumuse juhul, kui kindlustatul diagnoositakse COVID-19 haigestumine enne reisi Eestis ning reisimine on seega vastunäidustatud. Kindlustuskaitse laieneb juba ka kehtivatele lepingutele. Reisitõrkekindlustus tuleb vormistada 7p jooksul reisi esimese osamakse tasumisest. Varem tehtud broneeringutele on võimalik lisada tervisekindlustus, aga mitte enam reisitõrkekindlustust juhul kui reisini on vähem kui kolm kuud.